Air yang kita minum 2…

7 Ciri ciri air sihat1. Ianya bersih, tulen dan tidak dicemari

Air sihat bebas dari pencemaran dan bahan asing Ianya segar, tidak berbau dan tidak memiliki agen penyebab kanser, mikrob dan bahan toksik. Ianya amat menyegarkan.!

 
2. Ia mengandungi banyak oksigen yang diperlukan untuk menyuburkan selOksigen adalah penting bagi semua hidupan; ia menyuburkan sel anda, meningkatkan tahap ketajaman mental anda dan tahap tenaga serta  membolehkan peningkatan keupayaan fungsi tubuh badan. Oksigen bukan saja dihirup melalui udara anda juga memerlukan nya melalui air yang diminum. Sebaliknya oksigen yang dilarut dalam air menyalurkan aliran yang lebih tepat kepada sel . Ianya akan sampai kedalam darah dalam 30 saat, otak dalam 1 minit, kulit dalam 10 minit dan hati, jantung dan buah pinggang dalam 20 minit.  

3. Ia mengandungi mineral yang diperlukan dan mengesan mineral melalui bentuk ionik

Mineral dan pengesanan mineral dalam air merupakan sumber terbaik bagi tubuh badan kita kerana bentuk ionik lebih mudah serta berkesan untuk diserap berbanding makanan tambahan. Secara semula jadi air segar memiliki kesan mineral semula jadi seperti kalsium, magnesium dan potassium yang mana tubuh badan kita perlukan untuk bertindak.    

 
  4. Ianya hidup dengan tenaga yang diperlukanAir sihat hidup dengan ‘bio-energy’, atau disebut sebagai  ‘chi’ atau ‘natural life force’. Ia meningkatkan ketahanan dan mengembalikan keupayaan tenaga anda. Disamping itu jika anda meminum air mati ia akan mengakibatkan tubuh badan anda kehilangan tenaga yang diperlukan dari simpanan tubuh badan sebelum air tersebut dapat digunakan oleh tubuh badan kita.
 
5. Ia memiliki alkaline pH bagi membantu melawan tahap ‘acidity’ dalam tubuh badanPemakanan harian kita, terutamanya makanan yang kaya dengan protein dan minuman berasidik seperti kopi dan kola (memiliki pH – 2.5), menyumbang kepada tahap lebih asiditi tubuh badan. Penyelidikan membuktikan bahawa penyakit membiak dalam persekitaran asidik. Air sihat yang mengandungi ciri ciri alkali dan pH diantara 8.5 hingga 10 membantu meneutral dan melawan tahap asidik. Ianya penting bagi mengimbangi pH darah diantara 7.2 hingga 7.45. pH darah  6.9 boleh menyumbang kepada koma dan kematian.  Badan anda secara tersendiri akan menghentikan sistem penghadaman, menukar suhu badan, menghakis kalsium dari tulang, menghalang fungsi pankreas hanya bagi mengimbangi kadar alkaliniliti hasil dari pemakanan dan tekanan yang kita salurkan.

6. Ia memiliki molekul air yang lebih kecil dan mudah diserap

Kelompok kecil dalam air memberikan kadar penyerapan yang tinggi dan penyerapan yang berkesan. Sekalipun anda meminum 2 atau  3 gelas pada satu masa, anda tidak merasa sebu kerana tubuh badan anda menyerap dengan pantas serta merta. Kebiasaannya air paip memiliki molekul yang besar lantas ianya kurang berkesan.

7. Paling penting, ianya memiliki ciri ciri Antioxidan yang tinggi

Salah satu ciri air sihat yang penting adalah tinggi kadar antioxidan. Oxidasi adalah seperti melihat sebiji buah epal yang baru dipotong bertukar warna selepas beberapa minit Oksidasi juga berlaku dalam tubuh badan kita dimana selepas beberapa tempuh masa ia mengakibatkan berlakunya proses penuaan dan beberapa pemasalahan serius yang lain seperti penyakit dan kemudaratan lain.

 
Carta dibawah menunjukkan kesan oksidasi terhadap organ penting kita:
 

KESAN OKSIDASI TERHADAP ORGAN PENTING

Tisu yang dioksidasi

Mengakibatkan

Liver (Hati)
Pancreas (Pankreas)
Kidney (Buah Pinggang)
Hepatitis, Cirrhosis, Cancer
Pancreatitis, Diabetes, Cancer
Nephritis, Nephrosis, Cancer
 
Dr. Hidemitsu Hayashi, M.D., Pengarah Institiut Air Jepun, menulis dalam artikel   “Benefits of Alkaline, Ionized Water”, menyatakan bahawa:

“Molekul oksigen yang aktif akan jadi terlalu ‘ reactive’dan boleh menggabungkan ciri nya kepada tahap normal, sel yang sihat akan terhakis secara genetik. Radikal oksigen yang aktif akan mencuri elektron dari molekul yang normal dan sihat. Pengambilan elektron melalui oksigen yang aktif ini akan mengoksidasikan tisu dan menyebabkan penyakit..”

“… Jika kita dapat mencari kaedah yang berkesan untuk menghalang oksidasi tisu yang sihat oleh oksigen yang aktif,maka kita akan dapat kaedah yang berkesan untuk menghalang penyakit … Salah satu cara untuk melindugi tisu yang sihat dari kerakusan oksidasi akibat dari oksigen yang aktif adalah dengan membekalkan elektron yang percuma agar radikal oksigen yang aktif meneutralkan tahap oksidasi serta potensinya dan menghalang dari berlaku tindak balas terhadap tisu yang sihat itu.”

 
Oxidasi, merupakan fungsi biasa terhadap metabolisma dan fungsi sel, serta pecahan elektron dari beberapa molekul. Molekul ini dipanggil radikal bebas dimana ia akan mencuri elektron dari molekul berdekatan untuk baik pulih lantas molekul lain ini juga akan berbuat demikian secara terus menerus.  Kerakusan pusingan oksidasi ini berhenti bila elektron dari molekul ini berlebihan atau didermakan. Pendermaan molekul ini dipanggil ‘antioxidan’. Alam semula jadi membekalkan ini melalui  Vitamins C dan  E, Beta Carotene, Selenium dll. Sumber ini adalah agen pengurangan. Ia membekalkan elektron yang bebas radikal serta menghalang perhubungan radikal bebas ini dengan tisu yang biasa. Kajian membuktikan bahawa mereka yang sering kali mengambil dos antioksidan yang besar serta mempunyai kadar potensi yang rendah terhadap sakit jantung, kanser dan penyakit penyakit kronik.Pencemaran, kimia, perisa makanan, racun perosak, klorin, antibiotik dll dianggap sebagai pemangkin terhadap proses mempercepatkan oksidasi lantaran peningkatan keperluan antioksidan. Pada masa yang sama kita memakan makanan yang boleh dikatakan tiada mempunyai zat vitamin atau antioksidan dimana ianya telah pun lupus semasa proses tersebut.   Minum air paip menambah kepada pemasalahan tersebut.

Kenapa?

Air paip biasa memiliki redox yang positif dan kebanyakannya berukuran diantara  +400mV to +500mV. Oleh kerana ia memiliki redox yang positif ianya memerlukan elektron dan oksidasi molekul lain lantaran mengambil elektron dari tubuh badan melalui aliran tenaga.

Redox adalah gabungan perkataan pengurangan (lebihan elektron) dan oksidasi (kehilangan elektron).  Potensi Redox atau  oksidasi mengurangkan potensi (ORP) dimana ia diukur pada kadar milivolts (mV) dengan menggunakan meter ORP. Lebih tinggi bacaan mV dalam ertikata (+) kategori campur, maka lebih banyak kerosakan pada air tersebut.  Kenapa? Mudah kerana ia mengimbas kekurangan elektron. Contoh, bacaan  +400mV menunjukkan bahawa 1 unit elektron ada. Ini tidak baik dimana air itu berkelompok pada tahap molekul dan sukar untuk diserap. Ia juga adalah aggresif dan menyebabkan oksidasi molekul berlaku.  

Disebalik itu, potensi Redox yang negatif memberi manafaat kepada tubuh badan kita. contoh, bacaan tolak (-) -72mV menunjukkan bahawa seratus juta (100,000,000) elektrons wujud. Ini baik kerana air itu di penuhi dengan elektron yang berkuasa bagi menyumbang kearah pengambilan elektron yang disuburkan oleh oksigen yang aktif.

 
Air Antioxidan, penyelesaian semula jadiTiada galang ganti terhadap kesihatan dan keseimbangan pemakanan, terutamanya bahan yang kaya dengan antioksidan seperti vitamin C, vitamin E, beta-carotene, dan lainlain makanan yang baik untuk kita. Walaubagaimana pun, kebanyakan kita cuba untuk memasukkan keseimbangan pemakanan sumber antioksidan setiap hari, yang kadang kala boleh mengakibatkan keterlaluan. Cara yang mudah dan berkesan adalah dengan meminum air antioksidan.   

Bayangkan keselesaan  – bekalan antioksidan yang diperlukan oleh tubuh badan diperolehi sambil mendapat banyak sumber imbangan dari air. Kita sedia maklum bahawa tubuh badan kita merangkumi 2/3 air.

 
  Dengan meminum air antioxidan (banyak lebihan elektron) membantu tubuh badan anda menghalang oksidasi bahaya terhadap tisu yang sihat cergas. Air yang demikian merupakan sumber yang terbaik tindak balas yang cepat dan sedia untuk diserap dan ianya disalurkan keseluruh anggota badan dalam masa yang singkat.  Disamping itu kelompok air yang kecil membantu meningkatkan kadar penyerapan. Termasuk lah juga penggunaan air antioksidan dalam kehidupan seharian anda dan membantu mengekalkan kebahagiaan dan kehidupan yang sihat.
 
Penyelesaian semula jadi terdapat dalam punca air, luncuran salji dan ‘icebergs’ mengandungi caj ion negatif yang kuat. Tidak semua orang boleh mendapat akses kepada air ini namun teknologi moden memiliki ciri yang sama. Air yang sihat membekalkan banyak bahan dan mudah diserap oleh tubuh badan.
 
 
  • Faedah meminum air Antioxidan
  • Awet muda,sihat dan bertenaga
  • Melewatkan kesan penuaan
  • Mengekalkan kecantikkan dalaman dan luaran memerangi oksidasi dan pemusnahan tisu penting dan organ
  • Menghalang mutasi genetik sel sel yang sihat
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung, kanser dan penyakit kronik
  • Mempercepatkan metabolisma dan meningkatkan sistem pertahanan badan
  • Membersihkan darah dan menghalang ‘arterioscelorosis’
  • Mempercepatkan `fermen’ aktif dan meringankan beban hati
  • Mempercepatkan pergerakan `vermicular’
  • Membantu meredakan kebengkakan dan mempercepatkan penyembuhan
  • Meneutralkan kadar asidik tubuh badan dan mengekalkan pH darah pada  7.2 – 7.45
  Dymium RejuvenatorDymium Rejuvenator  ada  4 kartrij (8 peringkat) merangkumi system air yang menghasilkan air yang bersih dan selamat, dan ia mempamerkan 8 ciri penting air yang sihat.

Ia menukar air paip biasa kepada manafaat antioksidan dengan alkali dan tenaga. Sistem yang innovatif ini mengeluarkan kualiti air yang cemerlang tanpa menggunakan elektrik dan hasil kaji selidik serta pembangunan gabungan teknologi Nano dimana terhasil peneraju terkini sebagai pemangkin `Antioxidan Alkaline’.

Ia juga mengeluarkan bakteria, bahan berat, karat, lumpur, mendapan, kimia, bahan buangan industri, pencuci, virus, racun perosak, THMs, klorin dan  bahan bahan pencemaran yang lain – organik dan bukan organik.

Dymium Antioxidant Rejuvenator juga membantu menyahkan toksin dari badan yang terhasil dari tekanan dan cara pemakanan yang tidak sihat seperti memakan terlalu banyak makanan goreng dan daging, meminum air berkabonat dan kaffein

Tinggalkan komen